search
ثبت نام / ورود

کنزیوتیپ و تکنیک‌های برش آن


نفیسه نفیسه معینی راد 520 بازدید ۱۴۰۲/۰۷/۱۹

چسب کنزیوتیپ یا همان چسب عضله با هدف کمک به ورزشکاران طراحی شده که جنسی کشسان داشته و برای تثبیت عملکرد تاندون‌های عضلانی و مفاصل استفاده می‌شود. کنزیوتیپ یکی از محبوب‌ترین درمان‌های غیر تهاجمی برای آسیب‌های جزئی عضلانی است. این یک درمان آسان است که هر کسی می‌تواند انجام دهد. این کار به آسانی چسب زدن به اندام آسیب دیده است، با این حال پیچیده‌تر از آن است. یک تکنیک دقیق برای برش نوار و هم‌چنین روشی برای چسباندن نوار روی عضلات وجود دارد. پس از ارزیابی کامل آسیب شما، نوار با توجه به نیاز بدن اعمال می‌شود. برای این کار شما نیاز به یک قیچی مناسب دارید که پیشنهاد ما به شما قیچی کنزیوتیپ Ares است. در این مقاله، ما به دنیای نوارهای کنزیوتیپ و نوع برش‌های آن می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که آیا ارزش سرمایه‌گذاری برای سلامتی و تندرستی شما را دارند یا خیر.

انواع و اشکال مختلف برش کنزیوتیپ

تکنیک‌ها و الگوهای خاصی برای برش این چسب‌ها و روش خاصی برای اعمال آن بر روی عضلات وجود دارد که می‌توانید در ویدئو زیر تماشا و سپس ادامه مطالب را مطالعه فرمائید.

 

1) I شکل: این مدل یک تکه نوار با لبه‌های گرد است. نوارهای"I" شکل رایج ترن نوع برش هستند و برای تمرکز کشش نوار روی یک قسمت خاص نشان داده می‌شوند. به طور معمول از نوارهای "I" شکل برای حمایت از عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها استفاده می‌شود. هم‌چنین از آن می‌توان در نواحی کمر و میانی کمر برای کمک به حفظ وضعیت مناسب استفاده کرد. 

برش I شکل کنزیوتیپ

2) Y شکل: یک نوار "I" شکل است که از وسط بریده شده و یک پایه دارد که همین پایه موجب می‌شود کشش در دو جهت پراکنده شود. اگرچه در این مدل نوار محرک روی پوست و ماهیچه‌ها کاهش می یابد، اما این مزیت را فراهم می‌کند ناحیه بزرگ‌تری پوشانده شده و اثر ضد درد و گردش خون را توزیع می‌کند. نوار "Y" شکل برای پوشاندن نواحی حساس مانند: پشت زانو یا جلوی آرنج استفاده می‌شود.

برش Y شکل کنزیوتیپ

3) X شکل: این نوع نوار شبیه دو نوار "Y" متصل با یک پایه در مرکز است. بخش مرکزی این نوع نوار همان عملکردی را انجام می‌دهد که در برش "I" وجود دارد و کشش به طور مستقیم روی بخشی از بافت آسیب دیده متمرکز شده و از طریق دم در هر انتها پخش می‌شود. از این نوار معمولاً برای تسهیل عضلات همسترینگ استفاده می‌شود که از مفصل ران و قسمت پشتی مفصل زانو به راحتی عبور کند.

برش X شکل کنزیوتیپ

4) برش فن (اختاپوس یا پنکه): یک نوار "Y" با برش‌های طولی اضافی است که شکل فن را ایجاد می‌کند. این نوع برش نوار به طور گسترده برای پوشاندن کامل مفاصل، کنترل ورم پا یا باز، بهبود کوفتگی سطحی و اصلاح لنفاوی یا گردش خون استفاده می‌شود، زیرا اجازه می‌دهد تا محرک در جهات مختلف توزیع شود. کشش بر روی بافت آسیب دیده از طریق دم‌های متعدد پخش می‌شود. 

برش فن (اختاپوس یا پنکه) شکل کنزیوتیپ

5) برش ستاره‌ای: از این مدل نوار چسب به طور گسترده برای درمان درد در مناطق دردناک استفاده می‌شود، اجازه می‎دهد تا فضاهای عضلانی خاص اصلاح شود و تخلیه لنفاوی فعال شود. هدف آن تمرکز کشش بر روی قسمت مرکزی است.

برش ستاره‌ای شکل کنزیوتیپ

6) برش دونات مانند: این برش نیز مانند مورد قبلی در مورد مناطقی که درد حاد دارند استفاده می‌شود، با این تفاوت که در قسمت مرکزی بیشتر وجود دارد و باعث می‌شود که تحریک بیشتر شود.

برش دونات مانند کنزیوتیپ

 

توجه داشته باشید هر یک از این نوارها را می‌توان بسته به هدف و تکنیک استفاده با کشش یا بدون کشش اعمال کرد. برای تسهیل گردش خون و لنفاوی از روش بدون کشش استفاده می‌‎شود. اما اگر نوار قبل از قرار دادن بر روی ناحیه درد کشیده شود، هدف اصلاح بر روی عضله، مفصل و یا رباط صورت گرفته تا به درستی کار کند. 

سخن پایانی

 به یاد داشته باشید که همه این برش‌ها هدف خاصی دارند، دانستن اثرات و اثربخشی آن‌ها برای تسهیل درمان بسیار مهم است. تآثیر استفاده از کنزیوتیپ ممکن است در بهترین حالت فقط یک جلسه طول بکشد، اما در بسیاری از شرایط انجام چندین جلسه تا رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری خواهد بود.


برچسب‌ها کنزیوتیپ

محصولات پیشنهادی