search
ثبت نام / ورود

پنج مزیت اصلی ترامپولین بر سلامت جسم و روان


نفیسه نفیسه معینی راد 183 بازدید ۱۴۰۲/۱۱/۲۴

ترامپولین یک وسیله‌ی ورزشی است که معمولاً از یک سطح ارتفاع دار برای پرش و جلوه‌های هوایی خارق العاده استفاده می‌شود. ترامپولین‌ها به عنوان یک وسیله‌ی سرگرمی برای کودکان، نوجوانان و هم‌چنین برای ورزش و تمرینات بدنی بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. مطمئناً شما نیز هیجان زده شده‌اید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این وسیله‌ی بازی و ورزش به دست آورید. پس در ادامه‌ی این مقاله از اسپرت کالا با ما همره باشید. 

آشنایی با ترامپولین

ترامپولین از یک پارچه کشیده شده بر روی یک چارچوب فلزی یا چوبی تشکیل شده است که به طور معمول به وسیله‌ی چندین سنجاق یا فنر به چارچوب متصل می‌شود. زمینه‌ای که بر روی آن قرار دارید به عنوان ترامپولین شناخته می‌شود و هنگامی که بر روی آن پرش انجام می‌دهید، به علت انعطاف پذیری آن، به ارتفاع بلندی می‌رسید. در حقیقت، تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که ترامپولین می‌تواند جایگزین بهتری برای تمرین نسبت به دویدن یا رفتن به باشگاه باشد! 

ترامپولین می‌تواند نقشی دوگانه به عنوان یک فعالیت هیجانی و سرگرم کننده و یک پلت فرم مؤثر برای بهبود سلامت کلی شما باشد. اگر علاقه‌مند به دیدن انواع ترامپولین هستید، مقاله‌ی ما را با عنوان معرفی ترامپولین ورزشی و انواع آن را مطالعه نمائید تا با تمام مدل‌های ترامپولین آشنا شوید و با اطلاعاتی که به شما می‌دهیم بتوانید مناسب‌ترین ترامپولین را انتخاب کنید.

تمرن با ترامپولین

پنج مزیت اصلی ترامپولین بر سلامت جسم و روان

لیست طولانی از مزایای تمرین با ترامپولین وجود دارد، اما در زیر به پنج مزیت اصلی آن می‌پردازیم:

  1. سلامت قلب و سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد: به گفته‌ی لوری لیون، پریدن با ترامپولین می‌تواند به کاهش ضربان قلب، سطح کلسترول و سطح تری گلیسیرید شما کمک کند، که همگی برای حفظ سلامت قلب مهم هستند. علاوه بر این، می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط شورای ورزش آمریکا انجام شد، پریدن روی ترامپولین به مدت 20 دقیقه، همان مقدار کالری را می‌سوزاند که دویدن با سرعت 6 مایل در ساعت (10 کیلومتر در ساعت) برای مدت زمان مشابه می‌سوزاند. 
  2. برای سلامت مفاصل مفید است: از آن جایی که تشک ترامپولین به عنوان یک پد جذب عمل می‌کند، از بهم خوردن مفاصل مچ پا، زانو و ستون فقرات هنگام فرود آمدن جلوگیری می‌کند. به عبارتی بهتر ترامپولین بیش از 80 درصد از ضربات را به مفاصل شما جذب می‌کند. 
  3. تعادل و هماهنگی اعضای بدن را افزایش می‌دهد: با افزایش سن، استخوان‌های بدن نیز شکننده‌تر می‌شوند و در معرض آسیب قرار می‌گیرند. پرش منظم با ترامپولین می‌تواند به بهبود تراکم استخوان، به ویژه در باسن و ستون فقرات کمک کند، که این امر منجر به تعدل بیشتر بدن می‌شود. طبق مطالعات انجمن بین المللی حرکت شناسی الکتروفیزیولوژیک 14 هفته پرش منظم با ترامپولین مینی می‌تواند توانایی سالمندان را برای به دست آوردن تعادل قبل از سقوط تا حدود 35 درصد افزایش دهد.  
  4. به کاهش وزن بدن کمک می‌کند: پریدن با ترامپولین به سوزاندن کالری کمک می‌کند و می‌تواند با کاهش وزن مرتبط باشد. طبق مطالعات انجام شده در دانشگا میشیگان پرش با ترامپولین در واقع می‌تواند کالری بیشتری نسبت به دویدن بسوزاند. این مطالعه نشان داد یک فرد با پریدن روی تراپولین به مدت 12 دقیقه کالری بیشتری نسبت به دویدن روی تردمیل برای مدت زمان مشابه می‌سوزاند. به عبارتی پریدن روی ترامپولین 82 کالری می‌سوزاند در صورتی که دویدن روی تردمیل 71 کالری می‌سوزاند.
  5. سلامت روان را بهبود می‌بخشد: پریدن روی ترامپولین اندورفین را آزاد می‌کند که سیگنال‌های شیمیایی در مغز است و با افزایش آن احساس مثبت و شادی خواهید کرد. یک فرد به طور متوسط 3 الی 4 روز در ماه سلامت روان ضعیف دارد. به گفته UCLA Health کسانی که ورزش می‌کنند، تعداد روزهای ضعیف سلامت روانشان تا بیش از 40 درصد کاهش می‌یابد. 
Agilinex circular trampoline Agilinex hexagonal trampoline Agilinex 1m circular trampoline
خرید ترامپولین دایره‌ای Agilinex خرید ترامپولین شش ضلعی Agilinex خرید ترامپولین 1 متری دایره‌ای Agilinex

سخن پایانی

همان طور که در متن گفته شد، استفاده مداوم از ترامپولین مزایای زیادی بر سلامت جسم و روان شما دارد. پس اگر به دنبال ورزشی مفید و جذاب همراه با سلامت جسم هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع ترامپولین است. ولی فراموش نکنید که حتماً پیش از ورزش با یک پزشک مشورت کنید و از سلامت جسمانی خود مطمئن شوید. 


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی