search
ثبت نام / ورود

نودل شنا و نحوه استفاده از آن


نفیسه نفیسه معینی راد 417 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

برای یادگیری شنا و حتی سرگرمی کودکان در این رشته‌ی ورزشی وسیله‌های مختلفی ساخته شده و در بازار وجود دارد. یکی از پرکاربردترین آن‌ها نودل شنا است. نودل شنا علاوه بر این که ابزاری برای آموزش شنا است، به عنوان اسباب‌بازی برای کودکان کاربرد دارد. اگر قصد خرید نودل شنا را دارید و یا می‌خواهید با این وسیله آشنا شوید، در سایت اسپرت کالا همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با نودل شنا

نودل شنا یک قطعه استوانه‌ای از جنس پلی اتیلن شناور است که اغلب توخالی می‌باشد. متداول‌ترین ابعاد نودل شنا حدود 150 سانتی‌متر طول و 7 سانتی‌متر قطر دارد. 

نودل‌های شنا سال‌هاست که به عنوان یک ابزار کمکی قدیمی برای تمامی سنین در تمرینات شنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی اگر می‌خواهید نحوه‌ی صحیح شنا کردن را یاد بگیرید، یا به مبتدیان نحوه‌ی صحیح استفاده از پاهای خود برای شنا را آموزش دهید حتماً از نودل شنا استفاده کنید. این ابزار آموزشی سرگرم کننده امروزه نیز توسط مبتدیان به عنوان بخش اصلی تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه نودل شنا

اصطلاح (woggle water) از مارک تجاری koswell holdings water woggle گرفته شده است، که برای اولین بار در دهه 1980 به عنوان اسباب بازی بازی‌های آبی به بازار عرضه شد. اصطلاح "نودل" نیز از مارک تجاری jakks pacific محصول آبی fun noodle گرفته شده است.

انواع نودل شنا

نودل شنا انواع گوناگونی دارد اما به طور کلی به دو دسته بادی و فومی تقسیم‌ می‌شود. در ادامه توضیح مختصری از هر کدام خواهیم داد.

نودل شنا بادی: نودل شنا بادی همان طور که از نامش مشخص است با هوا باد می‌شود. این مدل نودل شنا از پلاستیک ساخته می‌شود. اگر جنس خوب نودل بادی را تهیه کنید، خواهید دید که دارای چندین محفظه هوا است و این گونه در صورت نشتی بلافاصله در آب فرو نمی‌رود.

مهم‌ترین مزیت این نوع نودل شنا سبک و قابل حمل بودن آن است. اما یک مشکلی اساسی که دارد این است در برخورد با اجسام نوک تیز سوراخ می‌شود. 

نودل شنا فومی: نودل شنا فومی رایج‌ترین نوع نودل است. این نوع از نودل‌ها که در شنا استفاده می‌شوند به شکل توخالی و یا با هسته پر تولید می‌شوند. شکل توخالی آن دارای یک سوراخ در مرکز است که عمدتاً ارزان‌تر هستند اما شناوری کم‌تری در اختیار قرار می‌دهند. کیفیت فوم استفاده شده بر روی قیمت نودل فومی بسیار تآثیرگذار است. هنگام خرید توجه داشته باشید که فوم با کیفیت بالا دارای مقاومت بسیار مناسبی نیز است.

تفاوت این نوع نودل نسبت به نودل بادی در این است که مدل فومی بسیار نرم‌تر و انعطاف پذیرتر است.  

نودل شنا فومی

کاربردهای نودل شنا

هنگامی که ورزش شنا انجام می‌دهید، به پاهای قوی‌تری نیاز دارید تا به شما کمک کند لگد بزنید. لگد زدن بیشترین جایی است که ورزشکاران حرفه‌ای سرعت خود را از آن می‌گیرند. برای تمرین ضربه عالی خود، نودل شنا بهترین انتخاب است. نودل شنا سطح تناسب اندام شما را افزایش می‌دهد و در عین حال ضربات پای شما را هم تقویت می‌کند. از کاربردهای نودل شنا می‌توان در مراکز درمانی و فیزیوتراپی برای انجام آب درمانی اشاره کرد. به عبارتی برای افرادی که آسیب دیده‌اند و یا شنا بلد نیستند، وسیله‌ی مناسبی است.

نحوه‌ی استفاده از نودل شنا

نحوه‌ی استفاده از نودل شنا به این صورت است که می‌توانید آن را زیر بازوان یا پشت گردن قرار داده و به وسیله‌ی آن روی آب تعادل ایجاد کنید. سبک‌های مختلف را امتحان کنید و دریابید که کدام یک می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر شنا کنید. فرقی نمی‌کند در چه سبکی، چه کرال پشت، چه آزاد یا پروانه‌ای، مهارت داشته باشید، تمرین با نودل شنا می‌تواند به پاهای شما کمک کند تا این تکنیک و نحوه‌ی انجام آن را بی‌عیب و نقص یاد بگیرید. نودل شنا برای مبتدیانی که تکنیک کرال سینه را یاد می‌گیرند بسیار ایده‌آل است.

نکاتی برای استفاده از نودل برای آموزش شنا به کودکان

استفاده از نودل شنا برای آموزش شنا به کودکان یک راه سرگرم کننده و مؤثر برای آشنا کردن آن‌ها با آب است. در این جا چند نکته برای استفاده حداکثری از این کمک شنای ساده و در عین حال همه کاره آورده شده است:

1. اصول اولیه را به درستی دریافت کنید: قبل از این که به حرکت‌های پیچیده‌تر بروید، باید یاد بگیرید که چگونه کودکان با استفاده از نودل شنا روی آب شناور شوند. این به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها در آب کمک می‌کند و در عین حال به آن‌ها اجازه می‌دهد با احساس معلق بودن راحت شوند. به یاد داشته باشید، شما نمی‌توانید یک برج بدون یک پایه محکم بسازید.

نکاتی برای استفاده از نودل برای آموزش شنا به کودکان

2. آهسته حرکت کنید: مهم است که با کودکان در استخر صبور باشید. اگر به آن‌ها استرس دهید، یا اغلب بی‌حوصله شوید، کودکان به طور کلی بی‌علاقگی به شنا پیدا می‌کنند و حتی ممکن است به طور کلی از این فعالیت متنفر شوند. به یاد داشته باشید که حرکت آب یک ابزار جادویی نیست که به کودک شما یاد دهد چگونه در روز اول شنا کند. بلکه باید فقط به عنوان ابزاری برای کمک به دور کردن ترس از غرق شدن از ذهن کودک استفاده شود.

3. بازی‌ها را بگنجانید: بچه‌ها عاشق بازی کردن هستند، پس چرا برخی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده را در درس‌های خود قرار ندهید؟ یک ایده این است که از کودک خود بخواهید در حالی که نودل شنا را در دست گرفته و تنها با پاهای خود به جلو شنا می‌کند به سمت دیگر استخر برود. بسیار مهم است که وقتی کودک شما این کار را انجام می‌دهد همیشه هوشیار و حاضر باشید.

4. اقدامات احتیاطی ایمنی را فراموش نکنید: در حالی که نودل شنا به طور کلی وسیله ایمن برای شنا است، والدین و مربیان باید اقدامات ایمنی لازم را در طول آموزش انجام دهند. اطمینان حاصل کنید که همیشه وقتی کودکان در نزدیکی آب هستند نظارت بزرگسالان وجود دارد و هرگز آن‌ها را بدون مراقبت رها نکنید حتی اگر از وسایل شناور استفاده می‌کنند.

5 kg women's dumbbell 1.5 meter swimming noodle VX Agilinex Adjustable dumbbell set
خرید دمبل بانوان 5 کیلوگرمی خرید نودل شنا 1.5 متری VX خرید ست دمبل قابل تنظیم Agilinex

سخن پایانی

در این مقاله شما را با نودل شنا آشنا کردیم، کاربردهای آن، نحوه‌ی استفاده از آن و در نهایت چندین نکته برای استفاده از نودل در آموزش شنا به کودکان را به طور کامل توضیح دادیم. در واقع نودل شنا یکی از تجهیزات آموزشی شنا به حساب می‌آید که می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد و برای مثال می‌توان از آن هم در شنا برای شناور ماندن استفاده کرد و هم این که در ورزش بوکس از آن برای بالا بردن مهارت‌ها استفاده کرد.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی