search
ثبت نام / ورود

ماساژور کف پا


نفیسه نفیسه معینی راد 304 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

ماساژ چیست؟

ماساژ یک هنر شفا بخش باستانی که شامل مجموعه ای از حرکات مختلف است که روی قسمت های متفاوت بدن جهت رفع خستگی، درد های عضلانی، بهبود گردش خون و افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها انجام می شود. استفاده از وسایل ماساژ انجام این حرکات را تسهیل می کند، بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از این وسایل و فواید آن ها را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب خود مطمئن تر شوید، با ما همراه باشید.

فواید ماساژ کف پا:

تخمین زده شده که هر نفر در طول زندگی خود به طور متوسط بیش از 185 هزار کیلومتر راه می رود. اگر این میزان را به فعالیت هایی نظیر پیاده روی، ورزش، دویدن و.. را اضافه کنیم، خواهیم دید که روزانه فشار زیادی به پاها وارد می شود. ماساژ پا یکی از لذت بخش ترین راه ها جهت تسکین درد پاهاست.

افزایش گردش خون:

در صورتی که از کفش های تنگ و نامناسب استفاده کنید، گردش خون در پاها دچار اختلال می شود، عضلات پا معمولا چندان در معرض ورزش کردن قرار نمی گیرند، بنابراین گردش خون در آن ها ضعیف است، ماساژی به مدت 10 تا 20 دقیقه قبل از خواب، می تواند تا حد قابل توجهی گردش خون در قسمت پایین تنه و پا های شما را بهبود ببخشد. در بیماران دیابتی که در معرض ابتلا به بیماری نورپاتی محیطی قرار دارند، انجام این حرکات ماساژ بسیار مفید است. توجه داشته باشید که جریان خون محدود در دراز مدت می تواند منتهی به مشکلات قلبی و کلیوی، فشار خون بالا، رگ های واریسی و آسیب به بافت ها شود.

خواب خوب:

یک ماساژ کوتاه قبل از خواب به شما در داشتن خوابی راحت و آرام کمک خواهد کرد، زیرا در طول روز دغدغه ها و چالش هایی که با آن ها روبرو هستید، ذهن شما را بیش از اندازه فعال نگه می دارد، و خستگی بدن فرصت یک خواب آرام را از شما می گیرد، پس با ماساژ کف پا، خستگی بیرون می رود.

ماساژ قبل از خواب

مقابله با استرس و اضطراب:

وقتی کف پا را ماساژ می دهید، در واقع فشاری را به پایانه های عصبی مستقر در این قسمت وارد می کنید، که باعث ایجاد یک واکنش در این ناحیه شده و به شما آرامش را هدیه می دهد. این واکنش های ایجاد شده در پایانه های عصبی، استرس را تسکین داده و کاهش اضطراب کمک می کند.

کاهش کمر درد:

در صورتی که از کمر درد رنج می برید، بایستی پاهای خود را قبل از خواب ماساژ دهید. همین درد کمر، یک خواب آرام و راحت را از شما می گیرد، که با ماساژ پا آن را تسکین داده و در نتیجه به خوابی عمیق و لذت بخش فرو می روید.

کاهش پا درد و درد های مزمن:

ماساژ پا در افراد مبتلا به آسیب های شلاقی، درد های مزمن و همچنین افرادی که عمل جراحی پستان انجام داده اند، در کاهش درد کمک خواهد کرد. ماساژ پا موجب کاهش تورم در پا می شود که این تورم در واقع یکی از عوامل درد است. همچنین ماساژ پا موجب کشش و استراحت در عضلات پا خواهد شد.

جلوگیری از ورم پا:

تجمع مایعات در پاها موجب متورم و سفت شدن پا می شود، که درد بسیاری به همراه دارد. از شایع ترین دلایل ورم پا، بارداری و گردش خون ضعیف است. این وضعیت موجب دشواری و زحمت در حرکت شده و حتی در خواب شما اختلال ایجاد می کند. ماساژ پا، به خصوص با وسایل مخصوص ماساژ کف پا، تاثیر بسیار سریع تری در کاهش درد دارد و در بانوان باردار این نوع ماساژ برای تسکین دردها توصیه شده است.

انواع ماساژور کف پا:

با استفاده از ماساژوهای کف پا، شما از مراجعه به مراکز ماساژ بی نیاز خواهید شد و می توانید به تنهایی در خانه از این ماساژ دلچسب برای تسکین درد ها و گرفتگی های پای خود بهره ببرید. ماساژور های کف پا به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.مشاهده محصولات بیشتر در فروشگاه ورزشی آتلاین اسپرت کالا

ماساژور کف پا برقی: 

استفاده از این ماساژورها بسیار راحت و سریع است و برای استفاده از آن ها انرژی زیادی صرف نمی شود، در عین حال خیلی سریع درد هایتان را تسکین می دهد. این نوع ماساژورها به راحتی قابل جابجایی بوده و می توانید در هر جایی از جمله خانه، محل کار یا حتی اتومبیل خود از آن ها استفاده کنید، این ماساژورها علاوه بر ماساژ، نقطه مورد نظر را گرم می کند که برای شما آرامش و راحتی به همراه دارد.

ماساژور کف پا دستی: 

این نوع ماساژورها با استفاده از باطری یا نیروی دست کار می کند. این نوع ماساژورها به دلیل وزن کم و ارزان قیمت بودن، بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته و محبوب شده اند. این نوع ماساژورها نیازی به استفاده از برق ندارند در نتیجه شما می توانید در هر جایی حتی در طبیعت یا کوهنوردی هم از آن ها استفاده کنید. یشتر ماساژورهای دستی دارای یک سری برآمدگی های ریز و غلتک هایی در سطح خود هستند که بایستی کف پای خود را روی این قسمت قرار داده و حرکت دهید که این موجب افزایش گردش خون در پاها خواهد شد و به این ترتیب خستگی از بین می رود. ماساژورهای دستی با کاربرد آسانی که دارند می توانند دردهای ناشی از فعالیت های روزانه شما را تسکین دهند.
در این مقاله سعی کردیم به کاربرد ماساژور پا و مزایای استفاده از آنها بپردازیم، امیدواریم برایتان مفید بوده باشد، ممنون از همراهی شما.

 


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی