search
ثبت نام / ورود

روش پیاده روی صحیح


نفیسه نفیسه معینی راد 354 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

روش پیاده روی صحیح

بسیاری از ما به احتمال زیاد به نحوه راه رفتن یا پیاده روی صحیح فکر نمی کنیم. اما دانستن نحوه راه رفتن با تکنیک مناسب و وضعیت بدنی مناسب می تواند به شما کمک کند:

  • استخوان ها و مفاصل خود را به روش درست همسطح کنید
  • سایش و پارگی مفاصل، ماهیچه ها و رباط ها را کاهش دهید
  • از درد کمر، لگن، گردن و پا جلوگیری می کند
  • کاهش درد و خستگی عضلات
  • کاهش خطر آسیب دیدگی
  • تعادل و ثبات خود را بهبود ببخشید

پیاده روی صحیح کار سختی نیست، اما این شامل مراقبت از نحوه حرکت است. در این مقاله، ما به طور دقیق نحوه پیاده روی صحیح با وضعیت بدنی خوب را بررسی خواهیم کرد. آشنایی با انواع ورزش ها در سایت ورزشی اسپرت کالا.

پیاده روی صحیح دو مرد با لباس ورزشی مناسب در جاده ای زیبا

نکاتی برای پیاده روی صحیح

پیاده روی تمرینی است که موجب فعالیت تمام بدن می شود. نحوه پیاده روی صحیح، به تمرکز بر روی هر قسمت از بدن، از سر تا پا کمک می کند.

  • سر خود را بالا نگه دارید: هنگام راه رفتن تمرکز خود را بر صاف ایستادن قرار دهید، سعی کنید چانه موازی با زمین باشد و گوش های شما در بالای شانه قرار داشته باشند. تصور کنید که سرتان به آرامی توسط یک تار نامرئی که به سقف متصل شده است بالا کشیده شود. این ممکن است به جلوگیری از افتادن سر بر روی قفسه سینه در حین راه رفتن کمک کند. چشم و نگاه خود را به جلو نگه دارید. هنگام راه رفتن به ناحیه ای حدوداً 10 تا 20 فوت جلوتر از خود توجه داشته باشید. پشت خود را صاف نگه دارید. هنگام راه رفتن روی کشیده نگه داشتن ستون فقرات خود تمرکز کنید. سعی کنید از خم شدن، قوز کردن یا خم شدن به جلو که باعث ایجاد فشار بر عضلات پشت شما می شود، خودداری کنید. این موضوع در پیاده روی صحیح به شما کمک می کند.
  • شانه های خود را رو به عقب نگه دارید: شانه های شما نیز نقش مهمی در حالت ایستادن و پیاده روی صحیح ایفا می کنند. اگر شانه های شما کشیده یا قوز کرده به جلو باشد، می تواند ماهیچه ها و مفاصل شانه، گردن و قسمت بالای کمر را تحت فشار قرار دهد. برای اطمینان از هم سطح بودن شانه ها در حین راه رفتن، به توضیحات زیر توجه داشته باشید: شانه های خود را با یک حرکت شانه بالا بیاورید، سپس بگذارید آنها بیفتند و استراحت کنند. استفاده از حرکات شانه به رفع سفتی یا تنش کمک می کند و شانه های شما را در موقعیت طبیعی قرار می دهد که به شما امکان می دهد بازوها را به راحتی حرکت دهید. در نظر داشته باشید که شانه های خود را در حات ثبات نگه دارید، نه به سمت بالا حرکت دهید و نه به جلو خمیده شوید. شما می توانید شانه های خود را گاه به گاه در حال راه رفتن حرکت دهید تا اطمینان حاصل کنید که شانه های خود را آرام و در موقعیت مناسب نگه داشته اید.
  • مرکز بدن خود را درگیر کنید: ماهیچه های مرکزی شما نیز هنگام راه رفتن نقش مهمی ایفا می کنند و به شما کمک می کند راحت تر حرکت کنید. به این ترتیب می توانید پیاده روی صحیح و لذت بخشی را تجربه کنید.در هر قدم، بر کشش عضلات اصلی خود با کشیدن ناف به طرف ستون فقرات توجه کنید. این تمرین در حفظ ثبات و تعادل شما را یاری می کند. همچنین می تواند نیرو وارده بر پشت را در حین راه رفتن کمتر کند.
  • بازوهای خود را بچرخانید: هنگام راه رفتن، دستان خود را به آرامی در دو طرف خود به جلو و عقب بچرخانید. اطمینان حاصل کنید که دستانتان را از شانه های خود بچرخانید، نه از آرنج. دستانتان را خیلی به جهت بالا و در پیرامون قفسه سینه حرکت ندهید و آنها را در میانه نگه دارید.
  • قدم از پاشنه تا پا: در شیوه پیاده روی صحیح حتما باید ثابت پاشنه پا را حفظ کنید. برای این کار ابتدا با پاشنه به زمین ضربه بزنید، سپس از طریق پاشنه پا به انگشت خود حرکت کنید و با انگشت خود گام بردارید. از قدم های صاف یا ضربه زدن به انگشتان پا به زمین خودداری کنید.

هنگام پیاده روی چه کارهایی نباید کرد

برای جلوگیری از آسیب دیدگی یا ساییدگی زیاد ماهیچه ها و مفاصل، سعی کنید از عادات زیر اجتناب کنید تا یک پیاده روی صحیح و مفرح را تجربه کنید. نگاه رو به پایین به پاها و تلفن همراه گردن شما را تحت فشار قرار می دهد. قدم های بلند برندارید. نیروی شما  از فشاور وارد شده به پای عقب شما حاصل می شود. باسن خود را زیاد حرکت ندهید در هنگام راه رفتن باسن شما باید تا حد ممکن در حات ثبات باشد. برای جلوگیری از فشار پشت و شانه ، هنگام راه رفتن یا ایستادن، شانه های خود را پایین و عقب نگه دارید و بر کشیده نگه داشتن ستون فقرات تمرکز کنید. اگر قرار است بیش از چند دقیقه پیاده روی کنید، حتماً کفش هایی بپوشید که راحت باشند، دارای قوس و پاشنه مناسب هستند و به خوبی طراحی شده اند تا ضربه پای شما به زمین را جذب کنند.

پیاده روی چند ورزشکار با کفش های مناسب پیاده روی

 


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی