search
ثبت نام / ورود

بهترین برندهای کنزیوتیپ در ایران


نفیسه نفیسه معینی راد 280 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

معرفی چسب کنزیوتیپ و آشنایی با بهترین برندهای کنزیوتیپ در ایران

احتمالا شما هم روی بدن یا دست و پای ورزشکاران چسب های رنگی مختلفی را دیده اید و این سوال برایتان پیش آمده که دلیل استفاده از این چسب های رنگی چیست و چه کاربردی دارند؟ نام این چسب ها کنزیوتیپ است. ما در این مقاله شما را با انواع مختلف این چسب های رنگی و بهترین برندهای کنزیوتیپ درایران آشنا خواهیم کرد و درباره ی نحوه ی عملکرد و بستن آن به صورت مفصل توضیح می دهیم.
اصولا از این چسب ها برای گرفتگی عضلات ورزشکاران استفاده می کنند. این چسب ها به نوار درمانی کشی با نام کنزیوتیپ معروف هستند. جنس نوار این چسب ها پارچه ای بوده و با چسب های اکرلیک جهت درمان کردن مشکلات فیزیکی مختلف و مصدومیت های ورزشی مورد استفاده ی ورزشکاران قرار میگیرد. از لحاظ اندازه و قطر این چسب ها به شکل یک نوار باریک هستند که قابلیت کشسانی آن 120 الی 140 درصد بیشتر از اندازه ی واقعی خود چسب است و از این لحاظ تقریبا شباهت خاصی به پوست انسان دارد و با همین هدف نیز به وجود آمده است. هم چنین میتوانید تنوع چسب های ورزشی را در
فروشگاه ورزشی اسپرت کالا مشاهده کنید.

بسیتن چسب کنزیوتیپ بر روی نواحی کتف شانه و بازو

عملکرد چسب کنزیوتیپ

نحوه ی عملکرد چسب کنزیوتیپ به این شکل است که لایه ی بالایی پوست ورزشکار را میکشد و با این کار بین عضله و درم فضای بسیاری را به وجود می آورد. این فضایی که بین درم و عضله به وجود می آید باعث کاهش فشارهای ناشی از کانال های لنفاوی در بین آنها می شود که تخلیه ی لنفاوی قسمتی که آسیب دیده، بهتر ایجاد می شود. همچنین این چسب ها بربافت های عمیق بدن فرد نیز تاثیرگذار است. وقتی فضای بیشتری به وجود می آید از لحاظ تئوری این عملکرد باعث منقبض شدن عضلات بدن می شود و در این صورت از طریق عضلات مایعات بیشتری را به سمت جلو به حرکت در می آورد. نتایج نشان می دهد عملکرد این چسب ها باعث رفع خستگی عضلات و افزایش کیفیت انقباضی عضلات است. بهبود هم تراز شدن مفاصل با تاثیر گذاشتن بر عضلات نیز از دیگر فواید عملکرد چسب کنزیوتیپ است که با این کار مفصل هایی که عملکرد ضعیفی دارند نیز بهبود می یابند.

کاربردهای چسب کنزیوتیپ

چسب های کنزیوتیپ برای تمامی قسمت های بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

  • کف پا: شما هر ورزشی که انجام دهید باید احتمال اینکه آسیب ببینید را داشته باشید، مخصوصا ورزش های گروهی که احتمال آسیب دیدن و مصدومیت در آنها بیشتر از ورزش های دیگر است. گرفتگی و کشیدگی ساق پا در اینگونه از ورزش ها بسیار شایع است. وظیفه ی چسب های کنزیوتیپ هم جلوگیری کردن از این آسیب هاست و علاوه بر این به تسکین درد ناحیه ی آسیب دیده نیز کمک بسیاری می کند.
  • زانو: ورزش هایی از قبیل ورزش های با برخورد زیاد و تصادم، یا ورزش هایی که نیاز به تغییر جهت یا شروع مجدد و توقف سریع دارند ورزش هایی هستند که باعث می شوند مستقیما زانوی ورزشکاران آسیب ببینند، مثل فوتبال یا ورزش هایی که ورزشکاران با پرش از ارتفاع دچار آسیب دیدگی در ناحیه ی زانو می شوند. در این مواقع نیز چسب های کنزیوتیپ هم از آسیب دیدگی زانو جلوگیری می کند و هم درد ناشی از آن را التیام می بخشد.
  • ران: ورزش هایی مثل بسکتبال، اسب سواری، تنیس، هنرهای رزمی، دویدن و فوتبال باعث کشیدگی عضلات ران می شوند. ورزشکارانی که نوجوان و مسن هستند نیز بیشتر از سایر ورزشکاران در معرض این آسیب دیدگی در قسمت ران ها هستند. این ورزشکاران نیز با بستن این چسب ها بر ناحیه ران خود از آسیب های کشیدگی ران در امان می مانند.
  • دست ها، کمر، گردن و شانه ها: کسانی که بعد از کار با کامپیوتر و ورزش دچار مشکل گردن درد و شانه درد می شوند با استفاده از چسب های کنزیوتیپ و کشسانی بالا این چسب ها جریان خون آنها بهبود یافته و دردشان تسکین می یابد.ورزشکاران رشته های والیبال و تنیس به دلیل حرکاتی که پشت سر هم با دستان خود انجام می دهند اندام فوقانی آنها مانند مچ دست، شانه و آرنج آنها آسیب می بیند که با استفاده از چسب های کنزیوتیپ این مشکل حل می شود.

بستن چسب کنزیوتیپ بر تمامی نواحی بالاتنه بدن ورزشکار

معرفی بهترین چسب های کنزیوتیپ در ایران

  • چسب عضله ورزشی کنزیوتیپ سایز M :
  • مشخصات محصول:
  • جنس کتان، دارای 30 گرم وزن، در ابعاد 5*5 سانتی متری، دارای پهنای 5 سانتی متری، دارای قابلیت جذب عرق و رطوبت
  • چسب کنزیوتیپ سایز L-XL:

مشخصات محصول:

جنس کتان، دارای 86 گرم وزن، در ابعاد 6*6 سانتی متری، دارای پهنای 6 سانتی متری، قابلیت جذب عرق و رطوبت ندارد، ابعاد بسته بندی محصول 11*7*14
هدف ما از این مقاله آشنایی شما با چسب های کنزیوتیپ و نحوه ی عملکرد و کاربرد آنها و بهترین برندهای کنزیوتیپ در ایران بود امیدواریم که توانسته باشیم حق مطلب را ادا کرده باشیم.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی