search
ثبت نام / ورود

آموزش کامل یوگا در خانه


نفیسه نفیسه معینی راد 188 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

آموزش یوگا مبتدی

یوگا یکی از ورزش های محبوب در سراسر دنیا می باشد که می توانید آن را به راحتی در منزل انجام دهید. ورزش یوگا بیشتر از یک قرن است که از کشور هند به دیگر کشورها راه یافته و به علت مزایایی که دارد طرفداران زیادی را نسبت به خود جذب کرده است.
تمرین یوگا و انجام حرکات آن می تواند به شما در کاهش استرس و اضطراب، رفع افسردگی و بهبود کیفیت خواب و... کمک کند. انجام تمرین یوگا باعث افزایش انعطاف پذیری، بهبود تعادل و هماهنگی، کاهش درد و بالا بردن قدرت بدنی می شود. تمرینات اولیه یوگا از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که در ادامه، در این
فروشگاه ورزشی اینترنتی به آموزش آن ها خواهیم پرداخت. پیشنهاد می شود قبل از انجام تمرین های یوگا نسبت به آرام کردن ذهن و افکار خود اقدام نمایید.

بانویی در حال انجام حرکات یوگا در منزل

تجهیزات مورد نیاز برای انجام یوگا در خانه

از نظر کارشناسان برای انجام تمرینات یوگا تنها به بدن خودتان نیاز دارید. با این حال، در دست داشتن وسایل مرتبط با یوگا می تواند به شما در فضابندی مناسب و ایجاد انگیزه برای انجام دادن مداوم تمرین های یوگا در خانه کمک کند. همچنین سرمایه گذاری برای خرید یک مت یوگا و چند وسیله دیگر منجر می شود که با قاطعیت بیشتری اهداف خود را دنبال کنید و از هزینه ای که برای خرید تجهیزات یوگا پرداخت کرده اید به نحو احسنت بهره ببرید. با این حال خوشبختانه ورزش یوگا نیاز به تجهیزات زیادی ندارد. در ابتدا یک فضای آرام و مرتب را برای انجام تمرین یوگا در منزل انتخاب نمایید تا بتواند در طول تمرین تمرکز خود را حفظ نمایید. مربیان یوگا پیشنهاد می کنند قبل از شروع تمرینات یوگا وسایل زیر را خریداری نمایید:

انجام حرکات یوگا در فضای منزل

آموزش یوگا در خانه

در ورزش یوگا ملزم به انجام تمرین های سخت نمی باشید. می توان گفت یوگا یک «ذهن آگاهی» را نسبت به حرکات کششی نشان می دهد. بسیاری از تمرین های اصلی یوگا ممکن است از نظر شما ساده باشند با این حال این تمرینات ساده می تواند به تقویت گروه اصلی عضلات کمک کند.

  • پوزیشن دست های کشیده: اساس این تمرین بر پایه و کوه می باشد. در این تمرین شما ملزم هستید تا با دست های کشیده خود را به سمت آسمان بکشانید و پاهای شما مانند یک ریشه بر روی زمین قرار گرفته است. این تمرین، یک نوع تمرین کششی عالی محسوب می شود. در این تمرین ماهیچه های پاها درگیر شده و استخوان شانه ها به تحرک واداشته می شوند. در حین تمرین به صورت مرتب نفس گیری کنید.
  • تمرین Downward Facing Dog to Down Dog Split: سعی کنید تا بدن خود را به شکل 7 و 8 معکوس بر روی زمین شکل دهید سر و گردن را بین دستان خود رها کنید. پاهای خود را بر زمین بچسبانید. شانه ها را از گوش ها دور کنید و به سمت جلو بکشید. یک پا را در امتداد ستون فقرات بالا برده و عضلات چهارسر ران را درگیر کنید. در هر بازدم و بلند کردن باسن به پاشنه پا و کف دست فشار وارد کنید و پای دیگر را به سمت بالا بکشید.
  • لانگز کوتاه: پای راست خود را به سمت جلو و بین دو دست خود بکشید. قفسه سینه را تا روی زانو پایین بیاورید و کف دست ها در کنار پای جلو آمده کاملا بر روی زمین به صورت صاف قرار دهید. پای چپ را در عقب نگه دارید و کاملا و آن را بکشید تا کشش مناسبی را در هر دو باسن حس کنید. این تمرین را برای 3 الی 5 دم و باز دم انجام دهید و سپس تمرین ذکر شده را برای پای دیگر انجام دهید.

برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی