search
ثبت نام / ورود

کاربرد کیسه یخ در تمرینات ورزشی چیست؟


نفیسه نفیسه معینی راد 181 بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

کاربرد کیسه یخ در تمرینات ورزشی

در این مقاله قصد داریم شما را با کیسه یخ و کاربرد کیسه یخ در تمرینات ورزشی آشنا کنیم. با ما همراه باشید. اگر در هنگام انجام تمرینات ورزشی و مسابقه مسابقه دچار آسیب دیدگی شدید در اولین مرحله سعی کنید ناحیه آسیب دیده را بدون حرکت نگه دارید که این بی ‌حرکتی ناحیه آسیب دیده را با استفاده از آتل یا هر وسیله دیگری می توان انجام داد. استفاده کردن از بانداژ با کش‌ هایی که قابلیت ارتجاع دارند باید به شکل مارپیچی و از سمت انتهایی آن به سمت فوقانی صورت بگیرد. البته مهم ترین کار استفاده کردن از سرما درمانی است که با استفاده از کیسه یخ یا اسپری های سرد کننده یا آب خنک انجام می شود. مدت زمان استفاده کردن از سرما درمانی نیز هر بار ۲۰ دقیقه و به مدت ۲ روز با فاصله یک ساعت باید انجام شود. انواع محصولات مدیریت درد و آسیب دیدگی در فروشگاه ورزشی اسپرت کالا.

آسیب دیدگی حاد و کاربرد کیسه یخ در تمرینات ورزشی

به طور کلی 2 نوع آسیب دیدگی حاد و مزمن وجود دارد که با استفاده از کیسه یخ و کاربرد کیسه یخ در تمرینات ورزشی می توان این آسیب دیدگی ها را درمان کرد. آسیب دیدگی های حاد درد تیزی هستن که به صورت ناگهانی و سریع رخ می دهند که درد شدیدی را نیز ایجاد می کنند. از دلایل به وجود آمدن آسیب دیدگی های حاد می توان به عواملی مانند: تصادف، آسیب دیدگی به دلیل فشار یا ضربه، زمین خوردن و... اشاره کرد. علت به وجود آمدن این آسیب دیدگی ها کاملا واضح و مشخص است. علائم آسیب دیدگی های حاد عبارتند از: التهاب، حساسیت، تورم، قرمزی، گرمی و درد.

کاهش درد در ناحیه مچ پا با کیسه یخ

آسیب دیدگی مزمن

آسیب دیدگی های مزمن به شکل آهسته و آرام شکل می گیرند. بعضی از علائم آسیب دیدگی مزمن امکان دارد بیایند و بروند و درد مبهم و خفیفی ایجاد کنند. این آسیب دیدگی ها اصولا به دلیل استفاده ی مفرط از عضلات و مفاصل به وجود می آیند ولی در بعضی از موارد اگر آسیب دیدگی های حاد به صورت کامل درمان نشوند و بهبود نیابند تبدیل به آسیب دیدگی های مزمن می شوند و امکان دارد بعضی از مشکلات این آسیب دیدگی ها تا همیشه باقی بمانند. برای مثال وقتی مچ پا پیچ میخورد در صورت عدم درمان به موقع و عدم توجه امکان دارد تبدیل به آسیب دیدگی دائمی و یا حتی تبدیل به آرتروز در ناحیه مچ پا شود.

استفاده کردن از کیسه یخ

یکی از سریع ترین و بهترین درمان ها برای آسیب دیدگی های حاد استفاده کردن از کیسه یخ و آشنایی با کاربرد کیسه یخ در تمرینات ورزشی است. این کار درد و تورم را به شدت کاهش می دهد. زیرا سرما باعث انقباض در عروق می شود و خونریزی های داخل بافتی را از ناحیه آسیب دیدگی کاهش می دهد. برای سرد کردن ناحیه آسیب دیده از کیسه یخ استفاده کنید و آن را به مدت زمان 15 الی 20 دقیقه در ناحیه آسیب دیده قرار دهید. دقت کنید اگر برای بار دوم خواستید از کیسه یخ استفاده کنید کمی صبر کنید تا دمای پوست شما به حالت طبیعی خود برگردد.

مدت زمان استفاده از کیسه یخ

در آسیب دیدگی های حاد می توانید به مدت 3 بار در روز از کیسه یخ استفاده کنید. ضمنا کاربرد کیسه یخ در تمرینات ورزشی در درمان آسیب دیدگی هایی که به دلیل استفاده کردن بیش از حد از مفاصل و عضلات و بعضی از آسیب دیدگی های مزمن هم موثر هستند. ورزشکارانی که درد مزمن در ناحیه زانو دارند و هنگام دویدن درد آنها بیشتر می شود می توانند پس از دویدن از کیسه یخ در ناحیه مورد نظر استفاده کنند، با این کار هم التهاب ناحیه مورد نظر کاهش می یابد و هم از افزایش التهاب پیشگیری می شود. اما در رابطه با آسیب دیدگی های مزمن انجام دادن این کار قبل از ورزش کردن کمکی نمی کند.

پزشک در حال معالجه درد زانو دختر کوچک با استفاده از کیسه یخ

کاربرد کیسه یخ

مواقعی که باید از کیسه یخ استفاده کنید عبارتند از:

  • بعد از گرفتگی عضلات و درد که بعد از فعالیت های جسمانی به وجود می آیند.
  • بعد از انجام ورزش های سنگین و جسمانی
  • بعد از التهاب و تورم عضلات

به همین منظور کاربرد کیسه یخ در تمرینات ورزشی برای ورزشکاران بعد از تمرینات سخت و سنگین یا بعد از مسابقات به عنوان یکی از موثرترین و بهترین روش های درمان برای بازگشت انرژی های از دست رفته و تسکین درد عضلات است که می تواند به برای به دست آوردن بهبودی کامل بدن ما کمک کند.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی