search
ثبت نام / ورود

اسکوات تک پا


نفیسه نفیسه معینی راد 178بازدید ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

اسکوات تک پا، حرکت ورزشی پیشرفته‌ایه. اگه مبتدی هستید، حرکت اسکوات معمولی رو انجام بدید. بهتره که این حرکت زیر نظر مربی انجام بشه. اگه نمی‌تونید از یک مربی کمک بگیرید، این مقاله به شما کمک می‌کنه تا این تمرین رو به روش درست انجام بدید، با فروشگاه ورزشی اینترنتی اسپرت کالا همراه باشید.

نحوه‌ی درست انجام حرکت اسکوات تک پا و فواید اون:

مراحل انجام حرکت:
۱. صاف بایستید و یکی از پاهاتون رو کمی خم کنید و بالا بیارید. برای کمک به حفظ تعادل، می‌تونید دست‌هاتون رو صاف، رو به روی بدنتون نگه دارید. پشتتون رو صاف نگه دارید و قوز نکنید.
۱. آرام به سمت پایین خم بشید و به حالت
اسکوات در بیاید. پای دیگه رو بالاتر از زمین نگه دارید.
۳. به حالت اولیه برگردید و بایستید.
۴. حرکت رو تکرار کنید.
اگه انجام حرکت اسکوات تک پا به این شکل برای شما سخته، می‌تونید از یک صندلی یا نیمکت استفاده کنید. برای این تمرین، یک پا رو بالا نگه دارید و به کمک پای دیگه روی صندلی بشینید و بلند بشید. در طول انجام این حرکت، پای دوم اصلاً نباید به زمین برسه. علاوه بر این، می‌تونید از یک جیم بال هم برای این حرکت استفاده کنید، به این شکل که یک جیم بال رو بین خودتون و دیوار قرار بدید و به اون تکیه کنید.
اشتباهات رایج:
خم شدن زانوها به جلو
مثل مدل‌های دیگه‌ی حرکت
اسکوات، در اسکوات تک پا هم زانوهای شما نباید از انگشتان پاهای شما جلو بزنن. اگه مبتدی هستید، از نیم رخ خودتون رو در یک آینه نگاه کنید تا حواستون به نحوه‌ی خم شدن زانو باشه.
قوز کردن
در طول انجام حرکت، پششتون رو صاف نگه دارید و قوز نکنید.
فواید اسکوات تک پا:
•تقویت عضلات سرینی (باسن)
•تقویت عضلات جلو ران
•تقویت عضلات شکم
•بهبود تعادل و انعطاف پذیری بدن
•تقویت عضلات پشت پا
این حرکت برای کسانی که دچار آسیب دیدگی و یا مشکل خاصی در پاها هستن،مناسب نیست.


برچسب‌ها

محصولات پیشنهادی